מרכז קיימות מקומי- גילה

מרכז קיימות מקומי גילה, ירושלים הוא חלק מרשת ארצית של מרכזי קיימות מקומיים הפרושים ברחבי הארץ.

מרכז הקיימות המקומי גילה נמצא ברחוב אריה בן אליעזר 88-90 ומשמש כתובת ברורה ומזמינה להיכרות והתנסות עם אורח חיים מקיים בעיר ובשכונה.

המרכז הוא חלק מחשיבה כוללת המבוססת על רעיון "חיים של כדור אחד" ועשרת הערוצי הפעולה לשכונה מקיימת במטרה לייצר שינוי מתוך שיתוף של הקהילה והרשות המקומית.

המרכז משמש פלטפורמה לפעילויות, מפגשים ועשייה מקומית ונועד להתאים ולאפשר ביטוי לתושבי גילה וסביבתה. המרכז הוא פרי שיתוף הפעולה של גורמים שונים הפועלים בשכונת גילה – עיריית ירושלים - רובע דרום, המנהל הקהילתי, קבוצת עמותת רעות של הקיבוץ העירוני בית ישראל ובליווי ותמיכה של מרכז השל והמשרד להגנת הסביבה.

עוד על מרכזי הקיימות באתר:http://www.kayamut.org.il

 

פעילויות:

שיפוץ מרכז הקיימות - פנים וחוץ

 במהלך השנה נעשו פעולות שונות בתוך ומחוץ למרכז הקיימות כדי להפוך את המקום לביתי ומזמין. בין השאר המקום סויד ואובזר בציוד הדגמה של מרכזי הקיימות . בחוץ ערכנו בנייה מעל קוביות המקלט ושתלנו בהם צמחים והיום אנחנו בסיומו של פרויקט גדול בשיתוף תושבי השכונה ובליווי האמנית יעל בר שאול ובו אנחנו מחפים את קוביות המקלט בפסיפסים ובאריחי קרמיקה שהוכנו בתהליך איטי וקהילתי.

הקמת גינת ספירלת תבלינים בבית הספר תל"י גילה

 במהלך שנת הלימודים חברי צוות גינון של מכינת בית ישראל, בליווי צוות מרכז הקיימות פעלו עם תלמידי כיתה ד' של בית הספר תל"י גילה ויחד אתם יצרו גינת "ספירלת תבלינים" ושתי ערוגות ירק, בכל פעילות הייתה גם יצירה מחומרים ממוחזרים.

ליווי והקמה של גינות קהילתיות

 במהלך השנה הוקמו מספר ועדי בתים בליווי של העובדת הקהילתית מעמותת רעות לחשיבה משותפת על סביבת ביתם והקמה של גינות קהילתיות לרווחת התושבים. מרכז הקיימות מהווה את הבית למפגשי התושבים.

פעילות בוקר לנשים- מקום לנשימה

 כל יום שני בבוקר אנחנו נפגשות במרכז הקיימות , נושמות יחד ומתבוננות פנימה לתוך הגוף, לומדות יחד מן התורה ואחת מן השנייה ולומדות להכין משהו קטן ושימושי לעצמנו.

שיתופי פעולה עם גופים מקיימים נוספים בגילה

 במהלך השנה נוצרו קשרי עבודה ושיתופי פעולה שונים עם הבריכה האקולוגית במקיף, הפינה הירוקה- החממה הקהילתית במנהל , "הביגודית" (חנות יד השנייה) של נשות גילה ופרויקט קידום בריאות במנהל .

 

img