בימים אלה נשלמות ההכנות האחרונות לאחד ממהלכי תכנון התחבורתי בירושלים שישפיע במישרין על מאות אלפי נוסעים ביום. יציאה מהירה מהשכונה וגלישה לכביש בגין. המשמעות המידית מרגע פתיחת הציר החדש הינה חיסכון משמעותי בזמן הנסיעה, כל יום ולכל נהג העובר בציר, אם לשכונה עצמה, אם להר חומה ואם לגוש עציון.

אסור לשכוח כי מאחר והשלב הנוכחי הינו שלב ביניים עד להשלמת כל הפרויקט צפויים עומסי תנועה קלים בכניסות וביציאות לכביש עד השלמת הפרויקט בכללותו.

החיבור והיציאה לכביש בגין יהיו בעזרת מערכת רמזורים. משך המעבר ישתנה בהתאם לצורך התחבורתי , אם בבוקר כשהתנועה העיקרית היא בירידה מגילה לכיוון מרכז העיר , גזרת גבעת שאול והיוצאים מירושלים ואם בשעות הערב , בשעה שמאות אלפי הנוסעים עושים דרכם חזרה הביתה.

מקטע זה של כביש בגין דרום החדש המחבר בין צומת בנבנישתי/מודעי ועד לרחוב דב יוסף הינו באורך של כ-2.3 ק"מ.

הוא כולל:

* כביש בעל 6 נתיבים

* 2 מחלפים - מחלף בנבנישתי ומחלף דב יוסף.

* 3 גשרים:

א. גשר מעל רחוב בנבנישתי, המשמש מעבר של כביש בגין דרום מעל הרחוב ומאפשר לתנועה להתנהל כסדרה מתחת לכביש בגין החדש .

ב.גשר נחל רפאים - הגשר הינו מעל תוואי נחל רפאים, גשר באורך של 200 מטרים בשטח כולל של 14,000 מ"ר. הגשאר מתנשא לגובה של כ-20 מטר מעל פני הנחל. מתחת לגשר עוברת מסילת רכבת ישראל בקו מלחה – בית שמש(הקו הפעיל והוותיק לירושלים).

ג. גשר המקשר בין שכונות שרפאת ודהרה בבית צפאפה.

img